Regulamin dla podmiotów gospodarczych
ART. 1 – OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY
- Złożenie zamówienia oznacza akceptację poniższych warunków sprzedaży. Dodatkowe ustalenia dotyczące zamówienia oraz wszelkie zmiany warunków wymagają pisemnej zgody Sprzedającego.
ART. 2 – PRZYJĘCIE ZAMÓWIENIA
- Sprzedaż jest realizowana przez Sprzedającego – firmę GEMMA na podstawie zamówienia złożonego wyłącznie w formie pisemnej (e-mail, list, faks). Zamówienia pisemne są wiążące.
- Zrzeczenie się złożonego zamówienia na rzecz innej osoby / podmiotu jest możliwe wyłącznie za zgodą Sprzedającego.
- Kupujący ma prawo zmienić zamówienie jedynie przed dokonaniem wysyłki zamówionego towaru. Prośba o zmianę zamówienia powinna być złożona w formie pisemnej i doręczona przed dokonaniem wysyłki zamówionego towaru. W przypadku zmiany zamówienia, Sprzedawca ma prawo zwiększyć należność oraz wyznaczy nowy termin wysyłki i odbioru towaru.
- Kupujący może zrezygnować z części lub całości zamówienia realizowanego przez Sprzedającego wyłącznie za uprzednią pisemną zgodą Sprzedającego.
ART. 3 – TRANSPORT I ODBIÓR TOWARU
- Towar zamówiony dostarczany jest na ryzyko Kupującego. Firma GEMMA pokrywa koszty transportu na warunkach określonych w obowiązującym cenniku (patrz Dostawa do Klienta).
- Sprzedający zastrzega możliwość zmiany terminu dostawy lub częściowej dostawy towaru, wskutek wystąpienia nieprzewidzianych okoliczności. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia spowodowane przez przewoźnika oraz za szkody powstałe podczas transportu i rozładunku. Roszczenia odszkodowawcze za niewykonaną lub opóźnioną dostawę są wykluczone. Kupujący nie może również zrezygnować z zamówienia w wyniku opóźnienia.
- Wyładunek towaru z pojazdu i pozostałe czynności z tym związane (wniesienie do biura, magazynu, itp.) należą do obowiązków odbiorcy towaru.
- Zaleca się sprawdzić towar przy odbiorze. W przypadku uszkodzenia opakowania lub stwierdzenia innych śladów uszkodzeń powstałych w czasie dostawy, konieczne jest wyraźne zaznaczenie tego faktu na „Liście przewozowym” w momencie odbioru towaru. W przypadku uszkodzenia opakowania lub innych widocznych uszkodzeń tylko sporządzając protokół szkody, firma GEMMA będzie mogła przyjąć reklamację od odbiorcy oraz złożyć reklamację w firmie kurierskiej. Kurier ma obowiązek umożliwić odbiorcy opisanie widocznych szkód i podpisać się na protokole.
- W przypadku szkód transportowych wykrytych po przyjęciu dostawy, tzn. dających się stwierdzić jedynie po rozpakowaniu towaru, należy w ciągu 3 dni roboczych od daty dostawy skontaktować się z naszą firmą celem sporządzenia protokołu szkód pod rygorem utraty roszczenia.
ART. 4 – CENY I ZASADY PŁATNOŚCI
- Po złożeniu zamówienia Kupujący nie będący stałym klientem otrzymuje fakturę proforma. Po jej opłaceniu zamówienie jest realizowane. Kupujący będący stałym klientem po złożeniu zamówienia otrzymuje informację zwrotną o przyjęciu zamówienia.
- Wszystkie podane na stronie ceny, są cenami netto, nie zawierają podatku VAT. Firma GEMMA zastrzega sobie prawo do zmian cen, do pobrania zaliczki lub całości zapłaty z góry oraz skrócenia terminów płatności.
- Termin płatności wynosi 14 dni od daty wystawienia faktury. W przypadku klientów zamawiających po raz pierwszy w naszej firmie zastrzegamy sobie prawo do pobrania zaliczki w wysokości 50 % wartości zamówienia lub całości zapłaty z góry (łącznie z podatkiem VAT).
- Przy nieterminowej zapłacie faktur naliczamy ustawowe odsetki karne. W przypadku przekroczenia terminu płatności, następne zamówienia będą dostarczone po uiszczeniu zaległej i bieżącej należności.
- Sprzedający zastrzega sobie własność sprzedanych Kupującemu towarów, aż do całkowitej zapłaty przez Kupującego pełnej ceny za te towary.
ART. 5 – ZMIANY
- W ramach procesu ciągłego doskonalenia produktów, Sprzedający zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian specyfikacji produktów oraz informacji zawartych w katalogach.
ART. 6 – WARUNKI GWARANCJI I REKLAMACJI
- Sprzedający udziela Kupującemu gwarancji rozpoczynającej się w dniu sprzedaży towaru. Okres gwarancji wynosi 12 miesięcy, a wszelkie ewentualne odstępstwa od tej reguły (np. wydłużenie okresu gwarancyjnego), są zaznaczone w opisie produktu.
- Gwarancja dotyczy jedynie wymiany produktów z wadami fabrycznymi. Użytkowanie produktu niezgodne z jego przeznaczeniem lub instrukcją obsługi, naprawy, przeróbki we własnym zakresie, uszkodzenia powstałe z przyczyn niezależnych od Sprzedającego nie podlegają gwarancji. Ponadto gwarancja nie obejmuje naturalnego zużycia produktów w czasie ich użytkowania.
- Kupujący ma obowiązek udostępnić reklamowany towar Sprzedającemu. Kupujący dostarcza wadliwy produkt do naprawy gwarancyjnej na koszt Sprzedającego w miejsce przez niego wskazane. Sprzedający rozpatrzy zgłoszenie reklamacyjne w terminie 14 dni, licząc od dnia, w którym będzie dysponował wadliwym towarem i pisemnym zgłoszeniem reklamacyjnym. W przypadku uznania reklamacji za uzasadnioną Sprzedający zobowiązuje się według własnego uznania usunąć wady towaru wynikające z wadliwej konstrukcji lub wad materiałowych lub wymienić towar na wolny od takich wad. Odpowiedzialność Sprzedającego dotyczy jednak wyłącznie wad zgłoszonych nie później niż w terminie 7 dni od dnia wykrycia wady przez Klienta i nie później niż w terminie jednego roku od dnia wydania mu towaru, chyba, że odrębna umowa stanowi inaczej.
- Wszelkie reklamacje gwarancyjne będą przyjmowane przez Sprzedającego z chwilą dokonania pełnej zapłaty za dostarczony towar. Do czasu ostatecznego rozpatrzenia reklamacji Kupującego obowiązany jest przechowywać reklamowany towar w sposób należyty, uniemożliwiający jego ewentualne uszkodzenie lub powstanie braków. Koszty dostarczenia towaru związane z naprawami gwarancyjnymi ponosi Sprzedający. Koszty dostarczenia towaru związane z naprawami pogwarancyjnymi ponosi Kupujący.
- Kupujący zobowiązany jest powiadomić niezwłocznie Sprzedającego o utracie, uszkodzeniach lub brakach ilościowych dostarczonych produktów. Reklamacje winny być składane w chwili odbioru jednak nie później niż 24 godziny po odbiorze towaru pisemnie lub telefonicznie. Telefonicznie składane reklamacje muszą być potwierdzone w ciągu 3 dni roboczych pisemnie (listownie, faksem lub pocztą elektroniczną). Podstawą uznania przez Sprzedającego wyżej wymienionych braków stwierdzonych przez Kupującego jest protokół reklamacyjny sporządzony w dniu dostawy i podpisany przez przedstawiciela Kupującego i spedytora (przewoźnika) lub Sprzedającego. Za szkody wynikłe z winy przewożącego Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności. Szkodę należy wówczas zgłosić do przewoźnika wykonującego usługę w postaci protokołu sporządzonego w obecności osoby odpowiedzialnej za transport. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane w czasie rozładunku towaru.
- Sprzedający nie ponosi żadnej odpowiedzialności za szkody wynikłe z wstrzymania produkcji, utraty zysku lub strat pośrednich.
ART. 7 – ZWROT TOWARU
- Kupującemu, będącemu konsumentem w myśl Kodeksu Cywilnego, przysługuje prawo do zwrotu Towaru bez podania przyczyny w ciągu 10 dni od daty zakupu. Koszty przesyłki zwrotnej do firmy GEMMA pokrywa Kupujący. Prawo do zwrotu towaru tylko w stanie nieużywanym i w oryginalnym opakowaniu. Przykładowo nie jest możliwy zwrot lustra przemysłowego po zdjęciu lub uszkodzeniu folii zabezpieczającej.
- W przypadku zwrotu zakupionego Towaru z przyczyn leżących po stronie firmy GEMMA (pomyłka, itp.), koszty zwrotu Towaru pokrywa firma GEMMA. W przypadku decyzji o zwrocie zakupionego towaru z przyczyn leżących po stronie Kupującego (pomyłka, itp.), koszty zwrotu Towaru pokrywa Kupujący.
- Prawo do zwrotu towaru nie przysługuje w przypadku artykułów produkowanych na specjalne zamówienie.
ART. 8 – PRAWA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
- Wszelkie zdjęcia, rysunki, wykresy, informacje techniczne i ceny towarów zamieszczane w kartach produktów, katalogach oraz innych dokumentach przedstawianych Kupującemu, są publikowane wyłącznie do celów informacyjnych. Kopiowanie całości lub fragmentów tekstów zawartych w katalogach drukowanych, na stronie internetowej oraz w plikach w wersji elektronicznej i publikowanie ich w jakiejkolwiek formie jest zabronione. Wtórna publikacja, modyfikowanie, kopiowanie lub rozpowszechnianie treści w celach handlowych, w części lub całości jest zabronione.
ART. 9 – POZOSTAŁE WARUNKI
- Sprawy sporne między stronami, które nie zostaną rozwiązane na drodze polubownej, będą rozstrzygane przez sądy właściwe dla Wrocławia.